Στασιμότητα παρατηρείται στη διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης, ωστόσο, η υπηρεσία, στενά συνδεδεμένη με τις τηλεπικοινωνίες, εξελίσσεται, με τη μετάδοση να περνά από τους δορυφόρους στο διαδίκτυο που προσφέρει τη δυνατότητα της διαδραστικότητας, ενώ το περιεχόμενο τείνει να σταματήσει να είναι αποκλειστικό, αρχικά μέσω των εμπορικών συμφωνιών που έχουν συναφθεί.

Στο σύνολό της η συνδρομητική τηλεόραση μετρά περί το 1 εκατ. συνδρομητές μέγεθος σχεδόν αμετάβλητο σε σχέση με πέρσι. Το COSMOTE TV εξυπηρετεί περίπου 530.000 (αυξήθηκαν σε σχέση με πέρσι βάσει των στοιχείων που ανακοίνωσε ο ΟΤΕ για το εξάμηνο, αλλά μειώθηκαν κατά 2.000 το δεύτερο τρίμηνο φέτος, σε σχέση με το πρώτο). Η Nova στο τέλος του 2017 (τελευταία επίσημα στοιχεία) είχε ανακοινώσει 417.000 συνδρομητές, με τις εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι έχουν μειωθεί περίπου στους 400.000.

Η Vodafone η οποία το επόμενο διάστημα θα λανσάρει αναβαθμισμένη υπηρεσία συνδρομητικής τηλεόρασης εκτιμάται ότι έχει περίπου 90.000 συνδρομητές, ενώ η Wind με το Wind Vision στο τέλος του πρώτου εξαμήνου και ελάχιστο διάστημα από την εμπορική διάθεση της νέας υπηρεσίας της είχε 10.000. Υπενθυμίζεται ότι η Vodafone και η Wind έχουν συνάψει εμπορική συμφωνία με τη Nova για τη μετάδοση του αθλητικού περιεχομένου της.

Αναφορικά με το τηλεοπτικό περιεχόμενο και ειδικότερα το αθλητικό, το οποίο θεωρείται από τα βασικότερα, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις αλλαγές στη μετάδοση του ελληνικού πρωταθλήματος. Η Nova ανανέωσε τη συνεργασία της με 9 ομάδες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται τρεις από τις μεγαλύτερες ΑΕΚ, ΠΑΟΚ και Ολυμπιακός, ενώ οι άλλες 7, μεταξύ των οποίων ο Παναθηναϊκός, συμφώνησαν με την ΕΡΤ. Η Forthnet-Nova, για την οποία όπως είναι γνωστό υπάρχει σε εξέλιξη διαδικασία για την πώλησή της, αναφέρει σχετικά ότι πέτυχε σημαντική μείωση του κόστους της κατά περίπου 25% για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του ελληνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου. Παράλληλα προσθέτει ότι έχει διατηρήσει στο χαρτοφυλάκιο της το 80% της εμπορικής αξίας του ελληνικού πρωταθλήματος, καθώς και ότι, αφού οι υπόλοιποι αγώνες δεν πήγαν στον ανταγωνισμό, αλλά στην ελεύθερη τηλεόραση δεν υφίσταται λόγος για φυγή συνδρομητών από την τηλεοπτική της πλατφόρμα.

Το παραπάνω σκεπτικό προφανώς μένει να επιβεβαιωθεί όταν η Nova θα ανακοινώσει συνδρομητές για το σύνολο της φετινής χρονιάς.

Ερωτηθείς από τους αναλυτές (με την ευκαιρία των αποτελεσμάτων 6μήνου του ΟΤΕ) για το θέμα των εξελίξεων στο ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, ο γενικός διευθυντής χρηματοοικονομικών του Ομίλου ΟΤΕ, Μπάμπης Μαζαράκης, σημείωσε ότι δεν επηρεάζεται η COSMOTE TV καθώς διαθέτει premium περιεχόμενο και κορυφαίες λίγκες όπως το UEFA Champions League και το UEFA Europa League. Ωστόσο, δεν παρέλειψε να συμπληρώσει ότι θα έχει ενδιαφέρον να δει κανείς πώς θα αντιδράσουν οι συνδρομητές της Nova από τη στιγμή που οι 7 ομάδες της διοργάνωσης μετακόμισαν στην ελεύθερη τηλεόραση.

Στα ξένα πρωταθλήματα η COSMOTE TV μεταδίδει το Αγγλικό, Ισπανικό, Γερμανικό και Πορτογαλικό, ενώ η NOVA το Γαλλικό και το Ιταλικό. Στο Μπάσκετ, το COSMOTE TV έχει το NBA και το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού πρωταθλήματος με ΠΑΟ, ΟΣΦΠ και ΑΕΚ (τις υπόλοιπες ομάδες εντός της έδρας τους τις μεταδίδει η ΕΡΤ), ενώ η NOVA έχει την Euroleague. Στα κινηματογραφικά, η COSMOTE TV και η NOVA μοιράζονται για τις πρεμιέρες των καναλιών τους τα 6 μεγαλύτερα studios του US box office (από 3 η κάθε πλατφόρμα. COSMOTE: UNIVERSAL, DISNEY, PARAMOUNT, NOVA: WARNER, FOX, SONY).

Εκτός από το περιεχόμενο στην πορεία της συνδρομητικής τηλεόρασης το επόμενο διάστημα θα συμβάλλει η ολοένα και μεγαλύτερη διαδραστικότητα που επιτυγχάνεται από τη μετάδοση μέσω του διαδικτύου και συγκεκριμένα οι νέες υπηρεσίες που θα είναι διαθέσιμες και μεταξύ άλλων στοχεύουν στην εξατομίκευση της τηλεθέασης. Π.χ. η COSMOTE TV διαθέτει όλο της το αθλητικό περιεχόμενο σε φορητές συσκευές χωρίς χρονικές δεσμεύσεις, μέσω της over the top υπηρεσίας COSMOTE TV GO (πακέτο Sports), που είναι διαθέσιμη για όλους, ανεξαρτήτως τηλεπικοινωνιακού παρόχου.

Καθοριστική, για τη διακράτηση των πελατών τους στις τηλεπικοινωνίες και την περαιτέρω ανάπτυξη της συνδρομητικής τους βάσης με πακέτα που περιλαμβάνουν τηλεφωνία, σύνδεση στο διαδίκτυο και περιεχόμενο, θεωρείται η δυναμικότερη είσοδος των Wind και Vodafone στη συνδρομητική τηλεόραση. Εκτιμάται ότι τα επόμενα δύο με τρία χρόνια η ανάπτυξη της αγοράς της συνδρομητικής τηλεόρασης θα βασιστεί σε ένα σημαντικό βαθμό στις δύο προαναφερόμενες εταιρείες, ειδικά εφόσον προχωρήσουν τα δίκτυα οπτικών ινών ώστε οι νέες εφαρμογές να «τρέχουν» χωρίς προβλήματα και σε μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού.